Dragon Ball Super: Broly – interjú Tatsuya Nagaminével

Felkerült egy teljes interjú a hivatalos Dragon Ball oldalra a Broly-film rendezőjével, Tatsuya Nagaminével, így – természetesen – eljött a fordítás ideje. Az anyag egy korábban kulcspontokban már összeszedett interjú teljes változata, némileg pontosabb és árnyaltabb információkkal. Nagamine főként a saját kapcsolatát elemzi a Dragon Ballal, valamint Toriyama eredeti forgatókönyvének feldolgozásáról és az új vizuális stílusról is beszél.

Az akciójelenetek kivételével Toriyama teljes forgatókönyvét feldolgozzuk. Azonban, bármennyire is hűek szeretnénk ehhez maradni, a megadható játékidő behatárolt. Amikor az első sztoribordokat elkészítettük, a 90 percesre megálmodott film majdnem dupla annyi időt ölelt volna fel. Ez két filmre is elegendő. Amennyiben egy ekkora terjedelmű anyagot összesűrítettünk volna, az leginkább egy jelenet-katyvaszra hasonlítana, ez pedig unalmas lenne. Pontosan ezért, megbeszéltem a producerekkel és a teljes csapattal, hogy mindenki próbálja kicsit lerövidíteni a jeleneteket, hogy beleférjünk a műsoridőbe. Mivel azonban szeretnénk minél pontosabban visszaadni Toriyama eredeti elgondolását, kicsit megtoldottuk az említett játékidőt.

Véleményem szerint, mivel a Dragon Ball egy hosszan futó szériává duzzadt, már megfelelő elképzeléseink vannak arról, milyennek kell lennie. A mozdulatok, amikor valaki egy Kamehamehát lő, vagy egy Super Saiyajin átváltozás körülményei és felvezetése már annyira közismertek, hogy valamilyen szinten fixálva lettek. Ezeket így hagyhatnánk, azonban ezek az átváltozások és a tudat, hogy valaki képes energiát lőni a kezéből szerintünk különleges dolgok, ezért úgy valósítjuk meg őket, hogy különlegesnek is érződjenek. Erre akkor jöttem rá, amikor Toriyama egy “leírást” adott nekünk arról, hogyan kell Super Saiyajinné változni. Ebben az állt, hogy a karakternek elkezd bizseregni a háta, majd elképzeli, ahogyan ez az érzés szétterjed a testében, ezt követően átváltozik. Akkor azt gondoltam, hogy “na, ez az!”. Nem hozhatunk létre ilyesmit anélkül, hogy ne hagyatkoznánk a valódi érzékszerveinkre. Az ok nélküli, véletlenszerű átváltozás nem megfelelő. Amikor gyerek voltam és megpróbáltam Kamehamehát lőni vagy Super Saiyajinné változni, akkor őszintén, mindent beleadtam. Az anime-karakterek sem csinálhatják meg ezeket egy pillanat alatt, nekik is bele kell adniuk mindent, vagy nem fog működni.

Azt mondtam az animátoroknak, hogy ne foglalkozzanak vele, mik voltak eddig az alapok, azt szeretném, hogy úgy rajzoljanak mindent, ahogy érzik, milyen lenne a használata a jelenlegi technikáknak. Ha már nincs összefüggés aközött ahogyan a Dragon Ball eddig kinézett és aközött, ahogyan most bemutatjuk, akkor úgy gondolom, ideje megszabadulnunk a korábbi koncepcióktól is. Goku leküzdötte a határait és elérte az Ultra Ösztönt, nekünk pedig hasonlóképp kell tennünk a film megjelenését illetően. Bárhogy is legyen, azt szeretném, ha a Dragon Ballt a legkorszerűbb eszközökkel keltenénk életre és az akció-sorozatok élbolyában helyezkedne el. Nem úgy kezeljük (a sorozatot), mintha érinthetetlen lenne, szeretnénk létrehozni egy saját, élvezhető Dragon Ball történetet.

Forrás: kanzenshuu.com, dbmovie-20th.com
Fordítás: Trén

Facebook
Twitter
Reddit
Tumblr

Hasonló bejegyzések